Tuesday 2 October 2012

Bagaimana Keluarkan Heavy Metal Dari Diri Kita?

Tajuk tu gimmick je... sebenarnya lebih tepat lagi "Dari Tubuh Kita". Heavy metal yang nak diceritakan bukanlah merujuk kepada genre muzik :D tapi heavy metal secara literal ie. lead, merkuri, aluminium, nickel, heavy metal radioaktif  etc..

Kita selalu dengar yang radikal bebas (free radical) menyebabkan pelbagai jenis penyakit dan penuaan tetapi pernahkah dengar yang heavy metal pun sama??

"The toxic effects of heavy metals and chemicals are increasingly being recognized by the medical profession as the root cause underlying much of mankind's suffering. The December 1992 issue of The American Family Physician, published by the American Academy of Family Physicians, devoted an entire article to the signs, symptoms and causes of mercury toxicity, and also recommended chelation therapy as the treatment of choice for this affliction. In January 1993, the journal spoke of the ill effects of lead toxicity and recommended chelation therapy for this problem as well. Both mercury and lead can inflict terrible damage upon any tissue."

"Mercury is a Universal PoisonMercury toxicity can cause nearly every disorder known to man. "
                                                                                  -Karl Loren, Penyelidik, Ahli Falsafah

Tahukah anda bahawa tampalan gigi berwarna perak (silver) adalah mengandungi merkuri dan punca kepada kanser terutamanya kanser payudara? Aku baru tahu. Check out link ini

Tahukah anda vaksin adalah loaded dengan merkuri. Sekiranya ia dikatakan bebas merkuri, ianya loaded pula dengan aluminium. Ianya digunakan sebagai bahan pengawet.

Penyakit yang disangkut-pautkan dengan heavy metal toxicity ialah penyakit-penyakit kronik yang tiada penyembuh seperti kanser, sakit jantung, multiple sklerosis, alzhiemer...anda namakan saja. Semuanya disebabkan oleh heavy metal dalam badan. Haha...sekarang aku baru faham kenapa semua orang bergasak-gasak beli penapis air yang berharga beribu-ribu ringgit yang suatu masa dulu aku rasakan ianya memang suatu pembaziran. 

Tahukah anda bahawa heavy metal adalah punca kepada radikal bebas? Aku baru tahu. 

Sekiranya berminat untuk tahu lebih lagi bagaimana oral chelation boleh merawat pelbagai penyakit terutama sakit jantung boleh buka link Karl Loren di sebelah. Beliau adalah seorang penyelidik yang amat disegani dalam bidang perubatan alternatif dan beliau adalah pengasas formula kepada oral chelation Life Glow yang diendorse oleh ICRF.

Oral chelation ialah cara untuk mengeluarkan heavy metal dari dalam tubuh. Alah, ianya hanyalah sama seperti vitamin namanya saja yang fancy. Aku baru menerimanya (Life Glow Plus) daripada AS tetapi malangnya aku tidak memeriksa status halal produk tersebut sebelum membeli dan ianya tidak halal. Walaubagaimanapun, aku telah sempat makan sebanyak 20 biji sebelum perasankannya. :(

Life Glow Basic tidak mengandungi bahan berasaskan haiwan kecuali kapsul yang diperbuat dari bovine. Boleh buka capsul dan makan kandungannya saja, jadi aku akan order produk tersebut. Akan tetapi, adalah dinasihatkan untuk mengambil sekali colloidal mineral bersama dengannya.

Selain dari oral/IV chelation ialah mengambil spirulina/chlorella (detox merkuri shj), dos tinggi MSM dan Vitamin C. 

Malah, Vitamin C boleh dijadikan kayu ukur kepada tahap toxicity badan. Boleh baca di chrisbeatcancer tentang bagaimana caranya. Secara ringkasnya, makan Vitamin C sehingga kita mencecah tahap bowel tolerence ie. cirit birit/loose stool. Sekiranya bowel tolerence pada 13gram ke atas menandakan badan bertoksik. Semakin badan bertoksik, semakin kebal terhadap Vitamin C.

Sekiranya mengambil Vitamin C, elakkan dari yang mengandungi Aspartame/saccharin kerana bahan tersebut sendiri adalah penggalak kanser dan boleh menyebabkan sel-sel otak mati. Migraine dan depression juga adalah disebabkan oleh aspartame. Beli Vitamin C dos tinggi seperti 500mg atau 1gm sebiji. Kalau dapat yang powdered lagi bagus tapi di Malaysia susah, kena order on-line. 

Yang penting detoxkan badan daripada heavy metal!!!


No comments:

Post a Comment