Saturday 8 September 2012

MSM/Chlorine Dioxide


WARNING #1:
Do not take high doses of MSM if you are taking high doses of aspirin or any type of blood thinner!!



     
Ubat-ubat pencair darah yang ada di pasaran sekarang...

WARNING #2:
If you are on prescription drugs, do NOT use MSM until after you talk to your pharmacist and physician about using high doses of MSM (40 to 70 grams a day) with your prescription drugs. That is what pharmacists get paid to do.

Jangan takut berbincang dengan doktor... 
(Amaran 1: Bagi sesiapa yang mengambil dos aspirin yang tinggi dan apa jua jenis ubat pencair darah, anda tidak dibenarkan mengambil MSM dengan dos yang tinggi.
Amaran 2: Sekiranya anda mengambil ubat-ubatan berpriskripsi, anda perlu meminta nasihat doktor sekiranya anda hendak mengambil dos MSM yang tinggi ie. 40gm ke 70gm sehari.)
Miracle Mineral Solution (MMS)  dicampurkan dengan asid sitrik  untuk mendapatkan CD

MSM/CD
Protokol Methyl Sulfonyl Methane (MSM)/ Chlorine Dioxide (CD) adalah tersangat selamat dan mudah untuk digunakan. Ianya tidak akan menyebabkan badan berbau cuma nafas sedikit berbau. Jadi, ia boleh diambil pada bila-bila masa dengan memakan breath mint selepas pengambilannya. (Aku suka makan sedikit buah-buahan seperti anggur, tembikai dan nenas atau kuaci.)
Nota-nota penting dan amaran (rujuk http://www.cancertutor.com/Cancer03/MSM_CD.html)
1. Usia dan mengehadkan mengikut saiz badan
2. Amaran bagi pengguna yang mengambil ubat-ubatan berpriskripsi.
3. Amaran bagi wanita yang sedang hamil, akan atau bercadang untuk hamil.
4. Protokol ini tidak direka untuk pengecutan tumor.
  (Gunakan Cellect-Budwig untuk pengecutan tumor yang paling selamat, rujuk link di atas untuk ke protokol Cellect-Budwig. Aku juga telah berjaya mendapatkan respon dari vendor Cellect baru-baru ini jadi bagi sesiapa yang berminat untuk mencuba protokol ini aku rasa ianya sudah tidak mustahil. Dulu aku pernah cuba http://jomlawankanser.blogspot.com/2012/08/cancer-protocol.html tetapi aku tidak berjaya mendapatkan Cellect powder jadi aku tidak melengkapkan protokol tersebut. Akan tetapi aku telah mengamalkan juga Budwig diet selama 2 bulan dan aku behenti ketika radioterapi kerana waktu siang aku habis kerana setiap hari berulang alik ke HUKM. Selepas radioterapi aku berhenti terus kerana aku kehabisan bekalan Low Fat Cottage Cheese. Disebabkan aku payah untuk mendapatkannya iaitu di Cold Storage Great Eastern Mall dan aku menetap di Temerloh, jadi aku terpaksa menangguhkan protokol ini walaupun flexseed oil yang aku beli di kedai organik Mentakab masih ada dua botol.)
Berbalik semula ke protokol MSM/CD. Sebelum ini aku telah beritakan sedikit sebanyak tentang MSM, dan aku tambah sedikit lagi di sini. MSM berfungsi untuk membuka ‘pintu-pintu’ sel untuk membawa masuk CD. CD berfungsi untuk membunuh kesemua mikrob di dalam sel-sel kanser dan seterusnya sel kanser akan kembali ke asalnya (revert) menjadi normal.
Punca Kanser
Sebelum itu aku telah membaca tentang punca kanser di website cancertutor, jadi aku telah faham sedikit sebanyak bagaimana ini boleh berlaku (revert). Menurut ICRF dan beberapa badan yang lain, kanser di peringkat cellular (apa yang menyebabkan sel menjadi kanser (cancerous) ) adalah disebabkan oleh sejenis mikrob, sejenis pleomorphic bacteria yang dinamakan Helicobacter Pylori or H. pylori, yang menghalang penghasilan molekul-molekul ATP dalam sel dan seterusnya menjadikan sel tersebut cancerous.

  
H.pylori yang biasanya menyebabkan penyakit gastrik yang teruk
Meskipun semua di antara kita mempunyai H. pylori dalam badan (kebiasaannya dalam sistem penghadaman) tetapi biasanya ia tidak akan memasuki sel normal. Terdapat beberapa faktor yang menyebabkan bakteria ini berjaya memasuki sel seperti ia menjadi agresif disebabkan oleh diet yang berasid, asbestos yang boleh memotong membran sel, dan sebagainya 
'acidic food' menjadi penyebab kebanyakan penyakit.. kita sepatutnya makan makanan yang seimbang.. ambil juga banyak makanan yang mengandungi alkali...

(aku rasa termasuklah unresolved conflict http://jomlawankanser.blogspot.com/2012/08/unresolved-conflict-sebabkan-kanser.html yang menyebabkan sel di kawasan tertentu menjadi lemah kerana formasi yang tidak sempurna lalu membenarkan bakteria ini masuk? wallahu’alam)
       
Sebelum aku membaca dari sudut perubatan alternatif, pemahaman aku tentang kanser adalah ianya disebabkan oleh ginetik. Malah ada juga doktor yang memberitahu aku memandangkan usia aku yang agak muda berbanding kebiasaan, bahawa kemungkinan aku mendapat kanser adalah disebabkan oleh ginetik. Juga apabila saudara mara mendapat tahu aku kena kanser, mereka pun mula memikirkan samada datuk, nenek, moyang atau sesiapa ahli keluarga kami ada yang pernah mendapat penyakit ini.
Syukur, setelah aku mendapat info yang berlainan tentang punca penyakit ini aku memang merasa lega yang tidak terhingga. Bayangkanlah kalau ianya adalah ginetik, aku rasa aku sudah tidak berupaya untuk melakukan apa-apa. Aku mula nampak cahaya di penghujung terowong kata orang.  Hanya Allah swt yang mengetahui segalanya..
Bersambung ke Bhg II




No comments:

Post a Comment