Tuesday 28 August 2012

Dunia di Sebalik Tabir




Semalam aku baca analisa tentang acara Pembukaan dan Penutup Olimpik 2012 yang telah dikupas oleh Vigilant Citizen (VC). Aku memang menanti-nantikan entry tersebut sejak bermulanya Olimpik 2012 dan ianya memang tidak mengecewakan. Ini link nya http://vigilantcitizen.com/vigilantreport/the-occult-symbolism-of-the-2012-olympics-opening-and-closing-ceremonies/
Acara tersebut disaksikan oleh berbillion-billion orang dan mungkinkah apa-apa yang disaksikan itu tiada apa-apa maksud? Tiada apa-apa tujuan? sekadar hiburan? sekadar memperkenalkan sejarah negara tersebut?
Aku bayangkan diri aku dilantik sebagai seorang pengarah untuk sesuatu acara contohnya, Hari Ulang Tahun Syarikat tempat aku bekerja. Sudah tentu aku akan memikirkan dengan bersungguh-sungguh apakah agenda yang patut aku susun bagi menjadikan acara ini bermakna ie. acara ini sepatutnya hanya memberikan keuntungan kepada syarikat. Sekiranya acara ini tidak disusun dengan teratur dan teliti akan terjadilah pembaziran wang semata-mata. Syarikat memerlukan acara ini untuk membawa ke hadapan misi syarikat (to push their agenda) ie. mendapatkan lebih keuntungan. Setiap acara yang berlaku disesebuah syarikat tidak mungkin hanyalah sebuah acara kosong. Mesti ada makna disebaliknya. Apatah lagi ianya sebuah acara yang disaksikan oleh paling ramai penonton dan dari seluruh pelusuk dunia.
Apa yang tambah menarik ialah komen-komen dari pembaca posting tersebut.
Komen dari Mikkimeen:
“Sehari selepas Olimpik, BBC telah mengeluarkan iklan berikut: youtube.com/watch?v=70sSCvf2L3M
Cuma ingin mengulang apa yang dikatakan “as the sun sets (on the olympics)… darkness rises!
…Juga lirik lagu pembukaan kepada iklan tersebut
Human being to the mob
What’s a mob to a king?
What’s a king to a god?
What’s a god to a non-believer?
Who don’t believe in anything?
Is basically saying –
whats 1 person to a mob? Nothing…
whats a mob to a king…? Nothing, a king can crush a mob
whats a king to a God? Nothing, God can crush a King
BUT! what’s a God to a non believer? Ha – thats how we can defeat God!
Believe in nothing! Lets have REVOLUTION!
And this is the ultimate plan…Ultimate Chaos….
Ordo ab Chao – theforbiddenknowledge.com/hardtruth/order_out_of_chaos.jpg"
Manusia adalah rakyat jelata
Apakah rakyat jelata kepada seorang raja?
Apakah seorang raja kepada Tuhan?
Apakah Tuhan kepada seseorang yang tidak beriman?
Yang tidak percayakan apa-apa (agama)?
Biarkan mereka merancang… sesungguhnya perancangan Allah s.w.t jauh lebih hebat. Cuma aku harap aku tidak dilalaikan oleh mereka. VC mengajak kita melihat segala-galanya dengan minda yang terbuka dan sedar. Bak kata mat saleh…there’s more to it than meets the eye.






No comments:

Post a Comment